ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
سرخط خبرها

جزئیات انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی| وزیر نیرو: جهاد آب‌رسانی در روستا‌ها ۳۶ درصد رشد داشته است

  • کد خبر: ۱۶۴۷۴۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
  • ۱
جزئیات انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی| وزیر نیرو: جهاد آب‌رسانی در روستا‌ها ۳۶ درصد رشد داشته است
وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، گفت: با آبگیری سد کهیر از امروز، امکان استفاده و بهره‌مندی شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب‌و برق با حضور رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، گفت: امروز با حضور رئیس جمهور در کنار آغاز عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، شاهد عملیاتی شدن آبگیری سد کهیر به منظور آبرسانی به روستا‌های استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی ضمن تشریح مشخصات فنی سد کهیر، افزود: این سد یکی از سد‌های بسیار مهم و از بزرگترین سد‌های استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت مخزن ۳۴۳ میلیون مترمکعب به شمار می‌رود. ۳۴۳ میلیون متر مکعب برابر با ظرفیت سد امیرکبیر و نیز دوبرابر ظرفیت سد لتیان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کیفیت آب این منطقه بسیار مناسب و مطلوب است و جزو بهترین کیفیت‌ها در کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث این سد از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، اما متاسفانه تا ۶ سال قبل از دولت این طرح به طور کامل متوقف بود. از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تغییر مجری طرح (شرکت آب و نیروی ایران) عملیات سرعت گرفت و امروز، فرآیند آبگیری این سد آغاز شد.

محرابیان یادآور شد: همزمان با آبگیری این سد، احداث خط انتقال آب در حال اجراست و انتظار می‌رود طی دو تا سه ماه آینده خط انتقال نیز به اتمام برسد و آب در کنارک وارد تصفیه‌خانه شود؛ البته در حال عقد قرارداد جدید هستیم تا یک تصفیه‌خانه جدید نیز برای تامین نیاز آب شرب منطقه احداث شود. با عملیات آبگیری، امکان استفاده و بهره‌مندی شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست از امروز فراهم شده است.

وزیر نیرو در ادامه به روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور نهاد‌های انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان، خیران آبرسان، گروه‌های جهادی و نیز پیمانکاران بخش خصوصی برای ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور هدف‌گذاری شده است که حدود ۱۷۵۰ روستا متعلق به استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را از طرح جهاد آبرسانی به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: تا امروز بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در کل این پروژه‌ها انجام شده و امروز شاهد افتتاح طرح جهاد آبرسانی در ۱۵۵ روستای استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: در ادامه با پشتیبانی‌های دولت قادر خواهیم بود در قالب این طرح ۱۰ هزار روستا را تا پایان دولت به طور کامل به مرحله بهره‌برداری برسانیم؛ این طرح تا امروز بالغ بر ۳۶ درصد پیشرفت داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
0
کم کم باید تولید ماشینهای بنزینی ممنوع شود و با گازی و برقی جایگزین شود.هوای پاک و صادرات بنزین و.....چرا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->